Aanmelden

Algemene voorwaarden

Deze Algemene Voorwaarden hebben betrekking op de dienstverlening van Nabij Zorg b.v. ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder dossiernummer 73666351

1. Algemeen

Artikel 1. Definities

Zorgaanbieder: Nabij Zorg BV die zorg- en dienstverlening biedt aan cliënten met één of meer beperkingen en die op grond van de Wet Toelating Zorginstellingen is toegelaten om zorg vanuit de WLZ, WMO en Jeugdzorg te leveren.

Cliënt: De natuurlijke persoon die zorg afneemt bij Nabij Zorg.

Vertegenwoordiger: De wettelijke vertegenwoordiger van de cliënt of, indien er geen wettelijke vertegenwoordiger is, de natuurlijke persoon die door de cliënt persoonlijk is gemachtigd in zijn plaats op te treden.

Indicatiebesluit: Het besluit van een orgaan waarbij is vastgelegd of en zo ja, naar welke aard, omvang en duur een zorgvrager in aanmerking komt voor een zorgaanspraak op grond van de WLZ, WMO en Jeugdzorg.

Opdrachtgever: degene die de opdracht voor de zorg verstrekt, bijvoorbeeld een verwijzer, cliënt of een wettelijke vertegenwoordiger van de cliënt.

Zorg(verlening): (Het verrichten van) handelingen op het gebied van zorg en ondersteuning van een cliënt.

Dienst(verlening): (Het verrichten van) andere handelingen dan zorgverlening rechtstreeks betrekking heeft op een cliënt.

Zorgarrangement: de overeengekomen zorg en diensten.

ARTIKEL 2 – Toepasselijkheid

2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassingen op alle zorgovereenkomsten tussen cliënt en Nabij Zorg

2.2. Naast deze algemene voorwaarden kunnen bijzondere voorwaarden van toepassingen zijn. In het geval van bijzondere voorwaarden afwijken van de algemene voorwaarden, gaan de bepalingen uit de bijzondere voorwaarden voor.

2.3. Afwijkingen van de algemene voorwaarden of bijzondere voorwaarden dienen uitdrukkelijk en schriftelijk te zijn overeengekomen.

ARTIKEL 3 – Bekendmaking algemene voorwaarden

3.1. Nabij Zorg overhandigt de algemene voorwaarden aan de cliënt voorafgaand aan of bij de totstandkoming van de overeenkomst.

3.2. op verzoek van de cliënt licht Nabij Zorg de algemene voorwaarden mondeling toe.

2. Informatie

ARTIKEL 4 – Duidelijke informatie

4.1. Steeds als Nabij Zorg de cliënt informatie verschaft, doet hij dit op een voor de cliënt geschikt niveau en vergewist zich ervan dat de cliënt de informatie heeft begrepen.

4.2. Als Nabij Zorg de informatie elektronisch verschaft, vergewist hij zich ervan of de cliënt deze informatie kan ontvangen.

4.3. Indien het belang van de cliënt dit vereist, dient Nabij Zorg de betreffende informatie te verstrekken aan de vertegenwoordiger van de cliënt.

4.4. Nabij Zorg zorgt ervoor dat de cliënt of diens vertegenwoordiger gedurende de looptijd van de overeenkomst voldoende geïnformeerd blijft over voor hem relevante aangelegenheden aangaande de uitvoering van de overeenkomst.

4.5.Nabij Zorg zorgt ervoor dat zij die informatie beschikbaar heeft die het voor de cliënt mogelijk maakt een goede vergelijking te maken met andere zorgaanbieders, teneinde een weloverwogen keuze te kunnen maken.

4.6. Nabij Zorg zorgt ervoor dat de in het vorige lid bedoelde informatie beschikbaar is op de website, in brochures of in ander schriftelijk materiaal.

ARTIKEL 5 – Bevoegdheden van de vertegenwoordiger

5.1. De vertegenwoordiger treedt in de rechten en plichten van de cliënt uit hoofde van deze algemene voorwaarden voor zover de cliënt wilsonbekwaam is en voor zover de vertegenwoordiger hiertoe is gemachtigd op grond van de wet of de persoonlijke schriftelijke machtiging van de cliënt.

ARTIKEL 6 – De intake

6.1. Voorafgaand aan het tot stand komen van de overeenkomst biedt Nabij Zorg de cliënt schriftelijke informatie aan over ten minst de volgende punten:

  • De vormen van de zorg die Nabij Zorg kan bieden
  • De procedure rond het opstellen van een zorgplan.
  • De bereikbaarheid van de organisatie in geval van een noodsituatie.
  • De huisregels
  • De vertrouwenspersoon Julia Jongert
  • Klachtenreglement
  • Deze algemene voorwaarden
  • Het privacy beleid.

3. Totstandkoming overeenkomst

ARTIKEL 7 – Totstandkoming overeenkomst

7.1. Het recht op zorg- en dienstverlening wordt van kracht na het aangaan van een zorg- en dienstverleningsovereenkomst tussen Nabij Zorg en cliënt.

7.2. De overeenkomst bevat in ieder geval: – een verwijzing naar de geïndiceerde zorg. Een bepaling dat het op te stellen zorgplan onderdeel uit maakt van een overeenkomst.

7.3. Een zorg- en dienstverlening overeenkomst wordt schriftelijk aan gegaan en komt tot stand na ondertekening door Nabij Zorg en cliënt.

7.4. Tenzij anders aangegeven maken deze algemene en bijzondere voorwaarden uitdrukkelijk deel uit van de overeenkomst.

ARTIKEL 8 – Beëindiging en opzegging

8.1. De zorg- en dienstverlening eindigt door:
8.1.1. beëindiging van de begeleiding
8.1.2. het verlopen van de afgegeven indicatiebesluit
8.1.3. het overlijden van de cliënt.
8.1.4. ontbinding door rechterlijke tussenkomst
8.1.5. Dringende redenen.

8.2. Nabij Zorg kan de overeenkomst opzeggen op grond van zodanig zwaarwegende redenen, dat voortzetting van de zorg- en dienstverlening in redelijkheid niet kan worden verlangd. Onder deze voorwaarden wordt in ieder geval verstaan:
8.2.1. Dat de cliënt zijn verplichtingen uit de overeenkomst en/of aanvullende afspraken die tussen Nabij Zorg en client niet worden nageleefd.

8.2.2. De cliënt weigert de medewerking te verlenen die redelijkerwijs nodig is voor een goede uitvoering van de overeenkomst.
8.2.3. De cliënt, diens wettelijke vertegenwoordiger of andere bij de cliënt betrokkenen gedragingen vertoont/vertonen jegens medewerkers of cliënten van Nabij Zorg, die voortzetting van zorg- en dienstverlening niet meer mogelijk maken.

8.2.4. De omvang of zwaarte van de zorg- en of dienstverlening door een gewijzigde (zorg) vraag zich zodanig ontwikkelt dat deze buiten de reikwijdte van de overeenkomst gaat vallen en Nabij Zorg en de cliënt geen afspraken kunnen maken over een aanpassing van de overeenkomst.

8.2.5. Op het moment dat Nabij Zorg, als gevolg van een niet aan Nabij Zorg verwijtbare omstandigheid, geen vergoeding meer ontvangt van het zorgkantoor of de gemeente voor de uitvoering van de overeengekomen zorg- en dienstverlening en de cliënt deze ook niet voor eigen rekening afneemt.

8.2.6. in geval van surseance van Nabij Zorg.

8.3. Nabij Zorg zal bij opzegging naar haar vermogen behulpzaam zijn bij het vinden van een alternatief voor de cliënt.

8.4. In de gevallen genoemd onder 8.2. kan opzegging door Nabij Zorg tegen elke dag van de kalendermaand geschieden, met inachtneming van een opzegtermijn van een maand, tenzij dringende, aan de cliënt onverwijld mee te delen redenen, onmiddellijke beëindiging van de overeenkomst rechtvaardigen.

8.5. Indien Nabij Zorg deze algemene voorwaarden wijzigt, kan de cliënt de overeenkomst opzeggen tegen de dag waarop de wijziging van de algemene voorwaarden in werking treedt.

8.6. opzegging dient schriftelijk te geschieden.

4. Zorg- en dienstverlening

ARTIKEL 9 – Totstandkoming handelingsplan

9.1. Nabij Zorg stelt in samenspraak met de cliënt een handelingsplan op. Nabij Zorg biedt de cliënt ondersteuning aan bij het overleg over het handelingsplan.

9.2. Uiterlijk zes weken na aanvang van de zorgverlening legt Nabij Zorg het overeenkomst lid 1 opgestelde handelingsplan ter instemming voor aan de cliënt.

9.3. Het zorgplan wordt van kracht na instemming van de cliënt. Nabij Zorg en de cliënt ondertekenen het zorgplan. Het ondertekende handelingsplan blijft gedurende de looptijd van de overeenkomt ter beschikking van de cliënt.

ARTIKEL 10 – Doel en inhoud handelingsplan

10.1. Het zorgplan heeft tot doel de kwaliteit van leven van de cliënt te ondersteunen en sluit zoveel mogelijk aan bij diens persoonlijke wensen en mogelijkheden.

10.2. Het handelingsplan beschrijft de persoonlijke situatie van de cliënt ten gevolge van diens beperkingen en de met de cliënt afgesproken vormen van zorg.

10.3. In het handelingsplan wordt in ieder geval vastgelegd:

  • De doelen waaraan de cliënt wil gaan werken
  • Wie binnen de organisatie van Nabij Zorg het vaste aanspreekpunt is voor de cliënt.
  • Welke familieleden van de cliënt of anderen bij de zorgverlening worden betrokken ofover de zorgverlening worden geïnformeerd en hoe dat plaatsvindt.
  • De momenten van evaluatie van het handelingsplan.

ARTIKEL 11 – Naleving van het handelingsplan

11.1. Nabij Zorg voert de zorg uit volgens de afspraken in het handelingsplan.11.2. Als Nabij Zorg de afgesproken zorg niet conform het zorgplan kan verlenen, stelt Nabij Zorg de cliënt daarvan meteen in kennis. Als de cliënt de afgesproken zorg niet conform het zorgplan kan ontvangen, stelt de cliënt Nabij Zorg daarvan meteen in kennis.

11.3. Het zorgplan wordt minimaal een keer per 3 maanden in samenspraak met de cliënt en ander belangrijke betrokkenen geëvalueerd en waar nodig bijgesteld conform het kwaliteitsmanagement van Nabij Zorg. De cliënt kan gemotiveerd verzoeken om een tussentijdse evaluatie. De evaluatie en bijstellingen worden schriftelijk vastgelegd. De eerste evaluatie vindt plaats binnen drie maanden na instemming van de cliënt met het zorgplan of zoveel eerder als nodig is.

11.4. Indien tussentijds afwijking van het zorgplan noodzakelijk is, is toestemming van de cliënt vereist, tenzij de tijd voor het vragen van toestemming ontbreekt, omdat onverwijlde afwijking van het zorgplan kennelijk nodig is teneinde ernstig nadeel voor de cliënt te voorkomen.

11.5. Nabij Zorg instrueert de individuele begeleiders over de rechten van clienten ten aanzien van zijn/haar zorgplan en stelt de cliënt hiervan op de hoogte.

11.6. Als Nabij Zorg de afgesproken zorg niet verleent, biedt Nabij Zorg de cliënt – zonder dat de cliënt hem in gebreke hoeft te stellen – een redelijke genoegdoening aan.

5. Privacy

ARTIKEL 12 – Algemeen

12.1. Voor de in dit hoofdstuk bedoelde gegevens geldt onverkort hetgeen is bepaald in de Wet Bescherming Persoonsgegevens (vanaf 25 mei 2018 de Algemene Verordening Gegevensverwerking).

12.2. Nabij Zorg verbindt zich tot geheimhouding van al hetgeen in het kader van zorg- en dienstverlening plaatsvindt en waarvan Nabij Zorg kan vermoeden dat deze van vertrouwelijke aard zijn. Nabij Zorg zal zijn medewerkers eenzelfde geheimhoudingsplicht opleggen.

ARTIKEL 13 – Bescherming van de persoonlijke levenssfeer

13.1. Nabij Zorg draagt zorg dat aan anderen dan de cliënt geen inlichtingen over de cliënt dan wel inzage in of afschrift van het dossier worden verstrekt dan met toestemming van de cliënt. Het verstrekken gebeurt ook dan alleen voor zover daardoor de persoonlijke levenssfeer van een ander niet wordt geschaad. Hiervoor wordt ook een toestemmingsverklaring voor worden ondertekend conform het kwaliteitsmanagementsysteem.

13.2. Aan degenen die rechtstreeks betrokken zijn bij de uitvoering van de zorg- en dienstverlening overeenkomt en hun vervangers kan zonder toestemming van de cliënt inlichtingen of inzage worden gegeven, voor zover nodig voor de uitoefening van hun werkzaamheden.

13.3. aan de wettelijk vertegenwoordiger van de minderjarige of wilsonbekwame cliënt kan zonder toestemming van de cliënt inlichtingen of inzage gegeven worden, voor zover deze informatie nodig is voor de vertegenwoordiging.

13.4. Door de ondertekeningen van de zorg- en dienstverleningsovereenkomst geeft de cliënt toestemming voor het gebruik van gegevens door Nabij Zorg met betrekking tot de cliënt ten behoefte van zorg ondersteunende functies, zoals dossierbeheer in ONS Nedap etc.

ARTIKEL 14 – Bewaren van gegevens

14.1. Nabij Zorg bewaart het dossier gedurende vijftien jaren, te rekenen vanaf het tijdstip waarop de zorg- en dienstverleningsovereenkomst is beëindigd. Gegevens met betrekking tot de cliënt die niet tot het dossier behoren, bewaart Nabij Zorg zo lang als nodig is voor het doel waarvoor de gegevens zijn verkregen. Na afloop van die termijn vernietigt Nabij Zorg deze gegevens. Indien het gegevens betreft die hij van de cliënt heeft ontvangen, dan geeft hij deze aan de cliënt terug.

14.2. Nabij Zorg vernietigt het dossier of gedeelten van het dossier binnen drie maanden na een daartoe strekkend schriftelijk verzoek van de cliënt, tenzij het verzoek bescheiden betreft waarvan redelijkerwijs aannemelijk is dat de bewaring van aanmerkelijk belang is voor een ander dan de cliënt als mede voor zover het bepaalde bij of krachtens de wet zich tegen vernietiging verzet.

14.3. Nabij Zorg verstrekt de cliënt inzage en afschrift van de bescheiden die deel uit maken van het dossier. De verstrekking blijft achterwege voor zover dit noodzakelijk is in het belang van de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van een ander.

14.4. De cliënt of zijn vertegenwoordiger heeft het correctierecht. Aan de medewerker mag gevraagd worden de inhoud van het dossier te veranderen. De medewerker behoeft niet mee te werken aan het weghalen van informatie. Er mag wel een eigen verklaring toegevoegd worden.

14.5.Nabij Zorg verleent medewerking aan het verstrekken van gegevens ten behoeve van controles door het zorgkantoor, jeugdbescherming, raad van kinderbescherming, Veilig Thuis, jeugdzorg, reclassering en gemeentes, voor zover deze controles worden uitgevoerd in overeenstemming met de privacywetgeving.

14.6. Persoonsgegevens van cliënten worden verwerkt overeenkomstig de regels van de Wet Bescherming Persoonsgegevens (vanaf 25 mei 2018 Algemene Verordening Gegevensverwerking).

ARTIKEL 15 – Kwaliteit en veiligheid

15.1. Nabij Zorg biedt de cliënten zorg- en dienstverlening overeenkomstig de eisen van goede zorgverlening en de geldende normen van professionaliteit, kwaliteit en wetenschap.

ARTIKEL 16 – Veiligheid

16.1. Nabij Zorg treft zodanige personele en materiele voorzieningen dat de accommodatie geschikt is voor de opvang en het verblijf van cliënten. Nabij Zorg zorgt ervoor dat cliënten op een verantwoorde wijze in de accommodatie kunnen verblijven.

16.2. Nabij Zorg zorgt ervoor dat adequate maatregelen zijn getroffen ter voorkoming van brand, inbraak en andere onveilige situaties.

16.3. Nabij Zorg heeft een calamiteiten- en incidentenplan en geeft medewerkers en cliënten duidelijke instructies wat zij moeten doen bij brand en andere calamiteiten.

ARTIKEL 17 – Incidenten

17.1. zo spoedig mogelijk na een incident informeert Nabij Zorg de betreffende cliënt over: a. de aard en oorzaak van het incident. Deze worden ook gemeld via het centrale ONS systeem middels een MIC-melding. Deze melding zal worden geadresseerd bij de nodige overleggen om hiervan te kunnen leren.

b. of en welke maatregelen zijn genomen om soortgelijke incidenten te voorkomen.

17.2. Nabij zorg verleent adequate zorg teneinde de gevolgen van het incident voor cliënten te beperken.

ARTIKEL 18 – Aansprakelijkheid

18.1. Nabij Zorg treft maatregelen die redelijkerwijs mogelijk zijn om schade aan of vermissing van de eigendommen van de cliënt te voorkomen. Nabij Zorg informeert de cliënt over deze maatregelen.

18.2. Nabij Zorg zorgt ervoor dat degenen die onder zijn verantwoordelijkheid betrokken zijn bij de zorg voor de cliënt, zorgvuldig omgaan met diens eigendommen.

18.3. cliënt is gehouden Nabij Zorg in de gelegenheid te stellen een door Nabij Zorg tekortschieten in de nakoming van de overeenkomst binnen een redelijke termijn voor rekening van Nabij Zorg te herstellen.

18.4. De aansprakelijkheid voor Nabij Zorg is beperkt tot het bedrag dat ter zake door een door Nabij Zorg gesloten verzekering wordt uitgekeerd, voor zover deze aansprakelijkheid door de verzekering wordt gedekt. Indien de verzekering in enig geval geen dekking biedt of niet tot uitkering overgaat, is de aansprakelijkheid beperkt, bij zorg- en dienstverleningsovereenkomsten die op het moment van de schadeveroorzakende gebeurtenis ten hoogste drie maanden hebben geduurd: tot ten hoogste het bedrag dat met de overeenkomst gemoeid is en bij die op het moment van de schadeveroorzakende gebeurtenis langer dan drie maanden hebben geduurd: tot ten hoogste het bedrag dat met de overeenkomst is gemoeid over de periode van ten hoogste drie maanden direct voorafgaande aan het plaatsvinden van de schade veroorzakende gebeurtenis.

18.5. het bepaalde in artikel 18.2. is mede van toepassingen op de door Nabij Zorg ingeschakelde derden.

18.6 De beperkingen in aansprakelijkheid zoals omschreven in artikel 18.2. gelden niet indien de schade is te wijten aan opzet of grove schuld van de zijde van Nabij zorg.

18.7. de cliënt is verplicht een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren af te sluiten.

6. Verblijf

ARTIKEL 19 – Gebruik kamer

19.1. De cliënt mag zonder schriftelijke toestemming van Nabij zorg de kamer niet in gebruik geven aan derden.

19.2. De cliënt mag zonder toestemming van Nabij Zorg geen ingrijpende veranderingen aanbrengen aan de kamer. Nabij Zorg zal toestemming alleen weigeren als hij door de veranderingen geen zorg meer kan verlenen aan de cliënt of aan een volgende bewoner.

19.3. Begeleiders, andere personen werkzaam bij of in opdracht van Nabij zorg hebben geen toegang tot de kamer zonder toestemming van de cliënt, behalve als dat noodzakelijk is voor de veiligheid of gezondheid van de cliënt.

ARTIKEL 20 – Onderhoud kamer

20.1. De cliënt zorgt ervoor dat hij/zij de kamer goed onderhoudt. Dit geldt ook voor de inventaris die eigendom is van Nabij Zorg.

20.2. als de cliënt, ook na schriftelijke hiertoe door Nabij Zorg te zijn gemaand, niet voldoet aan de verplichtingen tot onderhoud, kan Nabij Zorg dit door een ander laten uitvoeren en de gemaakte kosten in rekening brengen bij de cliënt.

20.3. Als de cliënt opzettelijk schade heeft toegebracht aan de kamer of aan de inventaris die eigendom is van Nabij Zorg, vergoed de cliënt de schade.

ARTIKEL 21 – Bezoek

21.1. De cliënt mag bezoek ontvangen met inachtneming van de opgestelde huisregels.

ARTIKEL 22 – Verplichtingen van de cliënt

22.1. Client verleent naar beste kunnen de medewerking die redelijkerwijs nodig is voor het uitvoeren van de overeenkomst.

22.2. cliënt onthoudt zich van gedrag dat schadelijk is voor het welzijn van andere cliënt, bezoekers en medewerkers.

22.3. De cliënt werkt mee aan instructies en maatregelen van Nabij Zorg gericht op (brand) veiligheid.

22.4. De cliënt houdt zich aan de huisregels.

22.5. De cliënt verleent alle noodzakelijke medewerking om Nabij Zorg in staat te stellen de zorg te leveren conform regelgeving betreffende de arbeidsomstandigheden.

22.6. De cliënt moet de begeleiders de gelegenheid bieden hun taken uit te voeren zoals vastgelegd in het handelingsplan of in het kader van veiligheid.

22.7. cliënt is verplicht Nabij Zorg meteen te informeren over feiten en omstandigheden die voor de uitvoering van de zorg- en dienstverlening van belang kunnen zijn.

22.8. Client staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter hand gestelde gegevens en documenten.

7. Betaling

ARTIKEL 23 – Betaling

23.1. Nabij zorg declareert de overeengekomen zorg- en dienstverlening in geval van PGB bij de SVB en bij ZIN aan de betreffende gemeente middels VECOZO.

ARTIKEL 24 – Vervolgindicatie

24.1. De cliënt die zorg inkoopt, dient over een geldig indicatiebesluit te beschikken. 24.2. De indicatie wordt door het CIZ of de gemeente gesteld.

24.3. Indien de zorgvraag zich naar aard en omvang zodanig ontwikkelt dat Nabij Zorg geen verantwoorde zorg kan leveren binnen de grenzen van geïndiceerde afspraken, dan dient binnen zeven dagen hierna een nieuwe indicatie aan te worden gevraagd bij het CIZ of de gemeente.

8. Klachten

ARTIKEL 25 – Klachtencommissie

25.1. Nabij Zorg is aangesloten bij Stichting klachtenregeling onder het nummer 14455. Nabij Zorg heeft een heldere regeling voor het afhandelen van klachten en gaat hier zorgvuldig en snel mee aan de slag. Klachten worden geëvalueerd en geanalyseerd en de geuite klachten vormen waar nodig een aanpassing voor het werkproces/ werkwijze aan om nieuwe, vergelijkbare klachten in de toekomst te voorkomen. Nabij Zorg ziet een klacht als een mogelijkheid het zorgaanbod te verbeteren (‘een klacht is een gratis advies’). Voor verdere informatie verwijst Nabij Zorg naar het interne klachtenbeleid van Nabij Zorg.

Geldt er een aanvullende eis voor het opzeggen van de overeenkomst, naast die in de Algemene module? Wij kunnen de overeenkomst alleen opzeggen met toestemming van het zorgkantoor.
Bijzondere module van de algemene voorwaarden - Crisiszorg Bij crisiszorg gelden ook de volgende Algemene Voorwaarden.
Heeft u bijzondere verplichtingen in het geval van crisiszorg? In het geval van crisiszorg vraagt u de nodige indicatie uiterlijk 5 werkdagen na aanvang van de zorg aan en/of verleent u alle nodige medewerking daartoe.
Gelden er afwijkende afspraken bij vertrek? U verwijdert uw eigendommen uit de kamer of appartement in ieder geval binnen 24 uur na beëindiging van de crisiszorg.
Ontvangt u een zorgplan als u alleen crisiszorg ontvangt? In afwijking van de Algemene module, gelden de bepalingen in Hoofdstuk 2 Zorgplan niet voor u als u alleen crisiszorg ontvangt van ons.
Kan de overeenkomst op een ander moment eindigen dan opgesomd in de Algemene module? Naast de omstandigheden die in de Algemene module zijn opgesomd, eindigt de overeenkomst ook op de datum waarop de crisiszorg niet meer noodzakelijk is.

Bij crisiszorg gelden niet de volgende Algemene Voorwaarden onder a t/m c:

a. Gelden er aanvullende eisen aan de zorgplanbespreking naast die in de Algemene module? Wij bespreken minimaal twee keer per jaar het zorgplan. Als u op grond van de Wet langdurige zorg een indicatie heeft dan kunt u bij de zorgplanbespreking een onafhankelijke cliëntondersteuner meenemen. Het zorgkantoor regelt dit voor u. Vóór de eerste zorgplanbespreking wijzen wij u op deze mogelijkheid.
b. Welke regels gelden er bij verhuizing? Als wij het voornemen hebben de client te verhuizen binnen de locatie of over de huisvestingen heen, gaan wij daar heel zorgvuldig mee om. Wij informeren de client op tijd waarom de verhuizing nodig is. Ook informeren wij de client over de procedure die daarvoor geldt. De kosten van de verhuizing zijn voor rekening van Nabij Zorg. Als de client er voor kiest om te verhuizen, werken wij daar binnen onze mogelijkheden aan mee. De kosten van de verhuizing betaalt de client dan zelf.
c. Geldt er een aanvullende eis voor het opzeggen van de overeenkomst, naast die in de Algemene module? Wij kunnen de overeenkomst alleen opzeggen met toestemming van de verwijzer, lees het zorgkantoor, jeugdbescherming, reclassering of gemeente.