Aanmelden

AANMELDROUTE

Nabij Zorg biedt begeleiding in de thuissituatie en/of in onze kleinschalige woonvoorzieningen aan jeugdigen en jongvolwassenen die kampen met mentale, gedrags- en/of sociale problemen. Wij streven ernaar om hen weer actief te laten participeren in de maatschappij, waarbij wij zelfredzaamheid hoog in ons vaandel hebben.

Bij Nabij Zorg werken wij het op basis van een zorgvuldige beoordeling en matching. Lees hieronder de aanmeldroute in 7 stappen om in contact te komen met Nabij Zorg op het gebied van hulpverlening. Wilt u weten of er plek is? Neem dan contact met ons op.

In 7 stappen van aanvraag tot hulpverlening

  1. Aanmelden en ontvangen zorgdossier
    Als eerste stap kun je contact opnemen met ons via ons telefoonnummer of de contactpagina op onze website. Om tot een volledig beoordeling te komen hebben we een volledig en recent zorgdossier nodig. Het zorgdossier bevat belangrijke informatie over de gezondheid en achtergrond van de jongere.
  2. Beoordelen zorgdossier
    Ons multidisciplinair aanmeldteam beoordeelt het zorgdossier en kijkt of er sprake is van een voorlopige match tussen de hulpvraag en ons hulpaanbod op basis van het dossier.
  3. Intake
    Als er een match is volgens het dossier, nodigen we de jongere uit voor een uitgebreide intake om te kijken of wij daadwerkelijk de passnde zorg kunnen bieden. Tijdens deze intake bespreken we de hulpvragen, achtergrond en eventuele eerdere hulpverlening. We willen de jongere beter leren kennen, zodat we de juiste hulpverlening kunnen bieden. Ook informeren we over onze werkwijze en wat de jongere van ons kan verwachten. Bij dit gesprek moet een verwijzer of gezaghebbende altijd aanwezig zijn.
  4. Matching
    We kijken naar passende zorg. Dit betekent dat we alleen akkoord gaan met een aanmelding als we ook passende zorg kunnen bieden en aan de doelen kunnen werken.
  5. Warme overdracht
    Als er een match is, maken we samen met de verwijzer, het systeem en de jongere een afspraak voor een Warme Overdracht. Tijdens deze overdracht bespreken we de belangrijkste punten rondom de situatie. We willen de jongeren op een laagdrempelige manier kennis laten maken met ons en onze werkwijze.
  6. Indicatie
    Indien we overgaan tot het bieden van onze hulpverlening, moet er een geldige indicatie komen. Dit betekent dat er een officiële verklaring is dat de jongere recht heeft op onze hulpverlening. Zodra deze binnen is (of per mail bevestigd wordt dat het er aankomt) wordt er door de hulpverlener een vervolgafspraak gemaakt met de verwijzer, het systeem en de jongere.
  7. Start hulpverlening
    Als alles in orde is, kan de hulpverlening starten. We werken samen met de jongere aan de doelen en zorgen dat de jongere weer actief kan deelnemen aan de maatschappij. We bieden verschillende diensten, zoals woonvoorzieningen, ambulante zorg en het Kamertraining Center.

Neem vrijblijvend contact met ons op

Door deze zorgvuldige aanmeldprocedure willen we jongeren de best passende zorg bieden en een laagdrempelige manier bieden om kennis te maken met Nabij Zorg. Wil je alvast in contact komen met ons? Bekijk dan de contactpagina voor meer informatie.